Today is the day!

10 juli 2017 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

Gister was de dag. Ik ging, na een jaar, eindelijk naar New York!

Toen ik me op Schiphol in ging inchecken werd mij verteld dat ik op 'stand-by' stond, omdat KLM het vliegtuig had overboekt. Dit betekende dus dat het niet zeker was of ik met de vlucht mee mocht of niet.

Maar, op het allerlaatste moment mocht ik dan toch mee. Tijdens de vlucht ging het erg goed en we kregen vaak eten en drinken aangeboden. Ook had elke stoel een scherm voor zich, waarop je films, series, enz. op kon kijken. Hierdoor leek de vlucht gelukkkig korter dan dat het was!

Eenmaal geland moesten we door de douane. Na wat gepuzzel over waar ik in de rij moest staan, ben ik er gelukkig doorheen gekomen. Maar toen kwam het volgende stress punt... Ik kon mijn transfer van EF niet vinden. Na 4 keer op-en- neer gelopen te zijn had ik ze eindelijk gevonden. Ik moest ongeveer 20 minuten met hun wachten totdat de chauffeur er was. Op dit punt was ik al super moe en wilde ik alleen nog naar mijn bed.

Maar nee. Ongeveer 10 minuten nadat we waren weggereden kreeg de chauffeur een telefoontje dat er nog een paar mensen stonden te wachten op een transfer en moesten we dus weer terug naar het vliegveld.

Toen we na ongeveer een uur rijden bij de school en campus aankwamen, mocht ik me gelijk als eerste aanmelden. Ik kreeg de sleutel van mijn kamer en er werd een school pasje voor me gemaakt. Daarna werd ik naar mijn kamer gebracht en ontmoette ik mijn kamergenoten. Ik zit op een kamer met 3 andere meiden. We komen alle vier uit andere landen, zodat we echt Engels moeten praten. Alleen hebben ze niet zo goed nagedacht, want 2 van de andere meiden spreken allebei Spaans. Dus raadt eens wat zij met elkaar speken... Mijn kamergenoten zijn opzich wel aardig, maar ik heb absoluut geen klik met ze, wat ik super jammer vindt, want het is nu echt super oncomfortabel.

Na een korte nacht geslapen te hebben, had ik vanmorgen om 08:00 uur een bijeenkomst. Daar hebben ze nog wat dingen uitgelegd en hadden we de kans om alle nieuwe mensen te zien. Hier heb ik 3 meisjes ontmoet met wie ik al beter kan opschieten dan mijn kamergenoten. Met 2 van deze meisjes heb ik middag gegeten en zijn we naar een dorpje in Tarrytown gelopen, wat 15 minuten lopen is. Daarna was ik kapot, want het is een super heuvelachtig gebied, dus je moet flink klimmen.

Toen ik weer terug in mijn kamer was heb ik een douche genomen en dat was tot nu toe mijn dag. Ik ga straks avond eten en hopen dat ik niet meer zo alleen ben hier. Die meisjes met wie ik nu een beetje omga zijn aardig, maar als je dan alleen bent voel je je echt heel ongemakkelijk en je raadt het al... alleen.

Vanavond om 19:00 uur krijg ik als het goed is mijn lesrooster die ik vanaf morgen zal gaan volgen. Ik hoop dat dit wat meer tijd dodend is, want vandaag heb ik de laatste helft van de dag me best verveeld.

Ik zal proberen om elke dag en anders elke 2 dagen te vertellen over wat ik heb meegemaakt.

1. Diana:
    10 juli 2017
    Ik ben blij dat je daar toch bent aangekomen. Ondanks alle stress op Schiphol. De eerste dag is altijd moeilijk. Probeer open te staan voor iedereen. En probeer met zoveel mogelijk mensen te praten en dingen te doen. Dan leer je weer andere mensen kennen. Veel liefs en sterkte, je kan het.
  2. Johan:
    11 juli 2017
    Laten we hopen dat de weg die je nu ingeslagen hebt minder hobbelig is. Ik zeg het wel vaker, JE KAN 'T.
  3. Mirjam Vieveen:
    11 juli 2017
    Het gaat heus goed komen. Heel veel plezier en ga ervan genieten. Xx
  4. Leonie:
    11 juli 2017
    Alle begin is moeilijk en dat maakt dat de overwinning zo fijn is!
    Sta open, verzin leuke activiteiten voor de stille momenten en ga genieten!
    Groetjes, Leonie
  5. Oma en opa:
    11 juli 2017
    Fijn te weten dat je goed op je plaats ben (na wat hobbels )Nu komen er meer hobbels ,dat komt ook goed ,even wennen en je open stellen .Dat kan jij ,Geniet maar .
  6. Ingrid koster:
    11 juli 2017
    New York is super leuke stad en bekijk alles van de zonnige kant.
    Dit is wat je wilde dus go for it.
    Je bent er pas 1 dag dus....
    Enjoy, learn, relax, go seightseeing, meat new people etc.
    Dikke je ouders 2.0
  7. Ingrid koster:
    Meat = meet. Foutje
  8. Danielle:
    12 juli 2017
    Super leuk man! De eerste paar dagen zijn altijd wennen. Maar kwebbelkous die je bent, leer je vanzelf mensen kennen en warmt iedereen wel op rondom jou!! :)

Heel veel plezier Xoxo
    - Daan