Donderdag 27-07-2017

27 juli 2017 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

Afgelopen dinsdag hebben we, behalve school, eigenlijk niks gedaan. Dus dat was een rustig dagje.

Woensdag had ik maar tot 12:50 uur les en daarna ben ik met Laura, Aude en hun kamergenoot naar Brooklyn gegaan. We moesten eerst met een trein naar Grand Central en van daaruit zijn we met de 'subway' naar Brooklyn gegaan. Toen we de 'subway' uitkwamen zijn zagen we gelijk een groot bord met Target en als je in Amerika bent moet je natuurlijk een keer naar Target, dus daar zijn we heen gegaan.

Het gebouw met het bord van Traget bleek een soort mini winkelcentrum te zijn met meerdere winkels, dus hebben we eerst even wat gegeten. We zijn na de lunch eerst gaan lopen. We hadden niet echt een plan, maar we zagen op een kaart dat er redelijk dichtbij een park lag, dus leek het ons wel leuk om daar heen te gaan. Onderweg naar het park kwamen we allerlei super leuke straten tegen en het zag er echt uit zoals in de films. We hebben zelfs een hele fotoshoot gehouden en het was super gezellig. Toen we bij het park aankwamen zag het er echt heel leuk leuk. We zijn op het gras gaan zitten en we hebben gewoon even van de zon genoten en gepraat.

Toen we weer weg wilden zijn we eerst nog langs Target gegaan en hebben we nog wat drinken en wat lekkers gekocht. Toen we weer op Grand Central waren zijn we nog even langs een smoothie tent gegaan en hebben we weer de train naar Tarry Town gepakt.

Brooklyn is echt een super mooie en leuke stad, tenmiste, het gedeelte dat wij nu hebben gezien. Het is heel andere 'vibe' dan Manhattan, het is veel rustiger en minder gehaast. Aankomend weekend gaan we een groter gedeelte van Brooklyn bekijken en ik kan niet wachten!

Eenmaal terug op de campus werden we onthaald door heel veel zwaailichten en veel mensen buiten op het gras, want voor de derde keer in 1,5/2 weken moest de brandweer en politie uitrukken naar de campus. De eerste keer omdat en mensen vast zaten in de lift EN een 16 jarig meisje heeft haarzelf in een coma gezopen. De tweede keer omdat een jochie dacht dat het slim was om binnen en sigaret aan te steken en nu omdat een meisje dacht dat het een goed idee zou zijn om noedels op haar kamer te koken... en natuurlijk moest die gekke 'noedel koker' dat doen in mijn gebouw, dus ik mocht mooi mijn gebouw niet in terwijl ik super moe was.

Ik moest super nodig plassen, dus ik ben met de andere meiden naar hun gebouw gegaan en ik ben daar even gebleven. Na ongeveer 15 minuten mocht ik gelukkig weer naar binnen. Ik hoorde toen ik weer terug naar mijn kamer ging dat de politie ook overdag overal op de campus te zien was, want er is blijbaar een drugsdealer op de campus gepakt. Dat is dus 4 keer in 1,5/2 weken dat de politie en/of de brandweer naar de campus moest komen.

Nadat ik weer op mijn kamer kon ben ik gelijk naar bed gegaan, want het was al laat en ik moest de volgende dag weer vroeg op.

Vandaag heb ik de hele dag alleen maar les gehad. Een van mijn lessen vandaag was mijn Harry Potter les en dit is trouwens een super leuke 'vak', vooral als je een fan bent net zoals ik ;-). We gingen vandaag proberen om de toekomst te voorspellen doormiddel van theeblaadjes, net zoals in de film Harry Potter and the prisoner of Askaban. We kregen allemaal een beker met Turkse theeblaadjes erin. Daarna werd er heet water in de beker geschonken wat je op kon drinken of in een andere beker bijna leeg moest gieten. Het enige wat over bleef was de thee-prut en een klein laagje met water. Daarna moesten we de beker met thee-prut omkeren op een andere beker en op de onderkant tikken, zodat een beetje van de prut zou vallen en wat er overbleef in jou beker zou in een bepaalde vorm achterblijven. De vormen van thee-prut in jou beker moest je op internet opzoeken en elke vorm dat je in jou beker zag, had een bepaalde betekenis of toekomst voorspelling. Mijn vorm was een konijn en bij de betekenis stond: "Een indicatie van een ziekte van een kind." en "Een konijn op zijn achterpoten voorspeld dat een nieuw plan of idee een groot succes zal brengen."

Normaal gesproken doen we niet zoiets raars in de les, maar het was super grappig en raar om te doen.

1. Diana:
    28 juli 2017
    Ik hoop dat je in je volgende "Harry Potter" les leert om te toveren. Zodat je je je kamer opgeruimd kan houden.
    Veel plezier bij de Yankees en geniet van je Hot Dog.
  2. Diana:
    28 juli 2017
    Veel plezier bij de Yankees en geniet van je Hot Dog.
  3. Ingrid koster:
    Geniet zolang het kan.
  4. Oma en opa:
    29 juli 2017
    Je maakt wel wat mee daar op de campus ,spannend joh .Wat fijn dat die Harry Potter lessen zo gord bevallen ,Leuk idee met die theeprut .Geniet nog van je laatste weekend ,ik ga je nu wel missen hoor .Knuf van Opa en Oma