Dinsdag 01-08-2017

1 augustus 2017 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

Afgelopen vrijdag avond heb ik een van de leukste dingen tot nu toe in New York gedaan. Ik ben naar een NY Yankees game geweest! De NY Yankees is een van de beroemste baseball teams in America en misschien wel in de hele wereld. Voor 60 dollar kon ik een ticket krijgen voor de Yankees en een trein kaartje.

Laura, Aude en ik moesten om 17:00 uur verzamelen in het hoofdgebouw. Daar kregen we de treinkaartjes en vandaaruit gingen we lopen naar het trein station in Tarry Town. Toen we uitstapte bij de juiste halte, konden we gelijk het Yankee Stadium zien. Het zag er erg mooi en modern uit en er liepen al een heleboel mensen naar toen. Toen we eenmaal binnen waren kregen we een mooie hardplastic Yankee beker en moesten we onze stoelen vinden. Toen we onze stoelen hadden gevonden bleken het hele goede plekkn te zijn. We zaten ergens in het midden en we hadden heel goed overzicht over het hele veld en het grote scherm. Ik denk dat er op het volste moment zo'n 40.000 man zat. Het is dat ik het spel snap, maar zelfs als je niks van baseball af weet is het nog steeds heel gaaf. De sfeer die daar hangt is echt geweldig en dan moet je eens horen en zien hoe het er aan toe gaat als er een home run plaats vindt! Geweldig!

Op zaterdag moesten Laura, Aude, Arthi en ik vroeg opstaan. Om ongeveer 09:00 uur hadden we de trein naar Manhatten en om ongeveer 10:30 uur kwamen we aan waar we wilden ontbijten, Ellen's Stardust diner. Ellen's Stardust diner is een musical diner. De serveersters en sterveerders zingen en dansen om en om tussen het bedienen door. Naast het feit dat het leuke muziek was, was het erg leuk om te zien en te horen. We hadden allemaal 'pancakes' en het was super lekker en veel. We konden het niet helemaal opkrijgen, dus we namen het mee in de beroemde 'doggiebags' en we hebben het later als 'middag eten' gegeten.

Na het ontbijt hebben we door een stukje van Central Park gelopen en daarna zijn we naar de American Museum of Natural History gegaan. Toen we daar aankwamen stond daar een GIGANTISCHE rij. De rij begon ongeveer 100 meter buiten het museum, maar het ging gelukkig redelijk snel. Toen we eenmaal de kaartjes hadden hebben we natuurlijk rondgelopen en het was super groot. Ik vond het leuk, maar ik had het beter verwacht, dus dat was wel wat minder, maar het was nog steeds leuk en interressant.

Na het museum zijn we met de subway naar een hotel gegaan die we van te voren al hadden geboekt. Onze kamer was niet heel groot, maar het was toch alleen maar voor 1 nachtje slapen. Het zag er mooi uit en de badkamer was ook erg netjes en modern. Nadat we onze spullen in de kamer hebben gedropt, zijn we naar een Mexicaans restaurant gegaan en hebben we daar heerlijk gegeten. Het was erg lekker, maar jammer genoeg niet zo veel. Ons dessert hebben we gegeten bij een ijssalon om de hoek met een geweldige naam: Big Gay Ice cream. Na ons ijsje zijn we heel spontaan naar een bioscoop gegaan en hebben we de nieuwe Spiderman film gezien. (de film is trouwens super leuk en grappig, dus zeker een aanrader).

Op zondag zijn we begonnen met een ontbijtje bij Starbucks en daarna zijn we helemaal naar het onderste puntje van Manhatten gelopen om naar The Statue of Liberty te gaan. Onderweg zijn we eerst nog naar Ground Zero gegaan, want dat lag op de route. En wat was dat mooi zeg! Op plaatjes zie je het wel, maar als je er zelf bent is dat toch anders. Het is zo'n mooi gezicht, je wordt er gewoon even stil van. Wat ik ook bijzonder vind is dat er bij sommige namen een witte roos is gezet. Dit betekent dan dat deze persoon jarig is die dag.

Na Ground Zero zijn we dan doorgelopen naar het onderste puntje van Manhatten en daar hebben we de Staten Island Ferry genomen. Deze Ferry is gratis en hij neemt je mee langs The Statue of Liberty en eindigt op Staten Island. Onderweg naar Staten Island  kwam er een speedboot met ongeveer 7 mannen aan boord naast ons varen. De voorste man op de boot zat achter een groot machine geweer en de andere mannen waren ook zwaar gewapend. Op de boot stond 'US. Cost Guard'. Ze bleven de hele weg en de terug weg naast ons varen. Onderweg zwaaide ze naar mensen op de ferry en iedereen maakte natuurlijk foto's en het zag er best gaaf uit.

Toen we weer terug waren hebben we door Wall Street gelopen en vandaaruit zijn we naar de Brooklyn Bridge gelopen. In het begin was het heel druk, maar halverwege de brug werd het al wat minder en had je meer ruimte en tijd voor foto's. Het zag er super gaaf uit en we hebben aardig was foto's gemaakt. Toen we aan de ander kant van de brug kwamen zijn we naar een klein parkje gelopen en hebben we met onze voeten in het water gezeten en genoten van het weer en het uitzicht. Daarna zijn we met de subway weer terug gegaan. Aude en Arthi waren moe en wilden weer terug naar de campus, dus zijn Laura en ik alleen verder gegaan. We wilden namelijk nog heel graag High Line zien. High Line is een oud trein spoor uit ongeveer 1934 die ze helemaal hebben omgebouwd naar een soort park. De high Line is een spoor die niet op de grond ligt, maar die over de stad heen gaat. Het is dus als het ware een super mooi 'park' boven de stad. Laura en ik waren er op een super mooie dag ongeveer rond 18:00 uur, dus wanneer de zon een beetje naar beneden gaat. Daardoor hadden we een heel mooi uitzicht en het zag er super mooi en gaaf uit!

Na de High Line zijn we zelf ook terug naar de campus gegaan. We hadden de trein van ongeveer 09:30 uur. Het was de hele dag super warm en ik was vergeten om me in te speren, dus ik was aardig verbrand. Toen ik in de trein zat begon ik af te koelen en kreeg ik het wat frisser. Toen ik de trein uit stapte kreeg ik ineens een heel raar gevoel en begon ik helemaal te shaken. Al mijn spieren begonnen de trillen en ik kreeg het erg koud. Zelfs mijn tong begon te trillen en ik begon met een dubbele tong te praten. Het was net alsof mijn tong een beetje verlamd was, het was echt super raar. Ik heb het gefilmd; ik stak mijn tong uit en het trilde helemaal.

Maandag heb ik behalve les niks gedaan. Ik was zo moe en mijn voeten en benen deden zo veel pijn, dat ik even rustig aan heb gedaan. Sinds ik de hele dag in Londen gelopen heb, heb ik niet zoveel pijn in mijn voeten gehad als zondag aan het einde van de dag... Ik heb nog steeds een beetje last van mijn voeten en ik voel mijn spieren in mijn benen nog steeds een beetje trekken.

1. Oma en opa:
    1 augustus 2017
    Zoooo ,,dat was een leuk avontuurlijk en interessant en vermoeiend weekend .Leuk joh dat je zoveel leuke dingen heb gezien en mee gemaakt .We horen het fijne er volgende week wel van en de foto,s .Ik ben benieuwd .Geniet nog ff Rust nog wel goed uit .Doei doei
  2. Diana:
    1 augustus 2017
    Dat klinkt zeker goed, maar wel heel vermoeiend. Ik denk dat je een soort van zonnesteek hebt gehad. Veel plezier de laatste week. Geniet ervan.
  3. Ingrid koster:
    1 augustus 2017
    Toppie meid dat je dit nu gezien en of gedaan hebt. Dat is NY.
    Lekker de tourist uithangen en je benen uit je lichaam lopen.
    De vermoeidheid gaat wel over en dit kun nu je afvinken.
    Nog een paar dagen dus plan je laatste dingen die je nog wilt doen.
    Tot snel xx
  4. Johan:
    1 augustus 2017
    Gelukkig gebruik je de tijd goed, het is voorbij voor je het weet.
    Nog veel plezier deze dagen.