Maandag 24-07-2017

24 juli 2017 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

Het is weer weekend geweest en dat betekent: Manhatten!

Vrijdag heb ik volgens mij niet veel gedaan, maar eerlijk gezegt weet ik helemaal niet meer wat er vrijdag is gebeurd. Vast niets belangrijk als ik het niet meer weet ;-)

Zaterdag moest ik vroeg opstaan, want ik ging met Laura en een kamergenoot van haar naar Manhatten. We hadden de trein van ongeveer 09:00 uur, dus we waren ongeveer om 10:00 uur in Manhattan.

Na een snel ontbijtje in Manhattan zijn we een paar winkeltjes ingegaan en daarna zijn we naar de MoMA gegaan. De MoMA, Museum of Modern Art, is 100% zeker het raarste museum OOIT! De kunst in het museum kan je eigenlijk ook niet eens kunst noemen. Het hele museum hangt vol met de gekste schilderijen, staat vol met de gekste voorwerpen, enz. Zo was er bijvoorbeeld een houten kruk met een fietsband eraan vast gemaakt.

Ik snap niet hoe zulke dingen 'kunst' genoemt kan worden, maar het was erg grappig om te zien. Er waren ook een soort van 'kinder tekeningen'. Het waren letterlijk witte papiertjes waarop was gekrast en dat was opgehangen als 'kunst'. En een soort van bad met modderig water en dat werd 'aan de kook' gebracht, wat de 'kunst' voor moest stellen.

Na de MoMA zijn we verder de stad in gelopen en hebben we eigenlijk alleen geshopt, maar geen zorgen, ik heb niet zoveel gekocht. Het was vooral de rest die aan het shoppen was.

Zondag zijn Laura, Aude en hun kamergenoot al voeg naar Manhattan gegaan, want ze wilden een gospel bijwonen. Daar had ik geen behoefte aan, dus ik ben later voor de lunch bij hun aangeschoven. De rest van de dag hebben we eigenlijk ook alleen maar geshopt, maar opnieuw heb ik niet veel gekocht.

Vandaag heb ik alleen in de ochtend les gehad en daarna ben ik gaan gelezen. We gaan straks voor de gein kijken bij een ping pong tournement en ik hoop dat het grappig word. Zo niet, dan kunnen we altijd nog bij de 'juniors' een film gaan kijken.

(Disclaimer voor Ingrid:Ja, ik ga sightseeing, geen zorgen. We hebben een heel schema er voor uitgestippeld)`

1. Diana:
    25 juli 2017
    De wasruimte ziet er mooi en groot uit. Het drogen is wel een beetje behelpen. Leuk dat jullie naar een museum zijn geweest. En ik ben blij dat je het nu zo gezellig hebt. Veel liefs, mama.
  2. Johan:
    25 juli 2017
    Je hebt het er maar druk mee, helemaal leuk. Hoe is het in je nieuwe kamer?
  3. Oma en opa:
    26 juli 2017
    Gezellig joh dat het nu zo goed gaat ,maak er nog wat fijne dagen van ,,want gaat al weer aftellen .Geniet nog veel en nog heel veel gezellige dagen .Kus Opa en Oma
  4. Danielle:
    27 juli 2017
    WOOOOWw toch nog naar een museum... out of free will... America,, what did you do to her *muhaha, evil laughter*
    Gelukkig heb je het naar je zin, en toch weer het Nederlandse shoppen he: kieken, kieken, maar niks kopen!
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verhaal Xoxo