De voorbereiding

28 juni 2017 - Nederland, Nederland

Het heeft allemaal even geduurd, maar het is bijna zo ver. Op 9 juli 2017 vertrek ik voor een maand naar New York. Daar ga ik een talen cursus volgen die mij kan helpen met mijn studie en mijn toekomstige banen.

Ongeveer anderhalf jaar geleden begon het allemaal. Ik las een blog over een meisje die voor 9 maanden met EF naar New York was gegaan. Het leek me geweldig om dat zelf ook te doen, dus ben ik een kijkje gaan nemen op de site van EF. Het zag er erg professioneel en goed georganiseerd uit en ik werd erg enthousiast. Dit was echt iets voor mij!

Nadat ik mezelf goed had ingelezen en de benodigde informatie had verzameld, ben ik hiermee naar mijn ouders gestapt. Ze waren erg enthousiast en het leek hun erg leuk. Toen we alle informatie op de site nog eens goed hadden doorgelezen, hebben we ons ingeschreven voor een informatie avond. Hier kregen we alles nog eens goed uitgelegd en konden we de benodigde vragen stellen. Ik werd steeds enthousiaster en ik wilde me gelijk inschrijven. Na ongeveer een half jaar waarin we veel informatie hebben verzameld en twee informatie avonden hebben bezocht, heb ik me eindelijk ingeschreven voor een intensieve talencursus van vier weken in New York. Voor het eerst in mijn leven zal ik alleen naar het buitenland gaan, mijn aller eerste avontuur zal van start gaan en ik heb er ontzettend veel zin in!

Vanaf het moment dat ik me heb ingeschreven voor de cursus begon het eindelijk werkelijkheid te worden. Bij de laatste betaling van het cursus geld eind mei, kregen we eindelijk de documenten die we nodig hadden om de reis officieel te maken. Na bijna een jaar kon ik mijn studentenvisum aanvragen en kreeg ik die na een bezoek aan het Amerikaanse consulaat thuis gestuurd. Vanaf dat moment was het zeker dat ik naar New York kon gaan en begon mijn voorbereiding op mijn reis.

Hoewel ik nu pas echt kon beginnen met het voorbereiden was ik stiekem een jaar geleden, nadat ik me had ingeschreven, al begonnen met het opstellen van een paklijst voor mijn koffer en handbagage, omdat ik toen al niet kon wachten om te gaan. Maar, die kan ik nu uitbreiden met dingen die ik was vergeten. Ik begon met paklijsten te maken, lijsten te maken van dingen die ik nog moest kopen, maar ook van dingen die ik in New York wil zien. Deze lijsten ben ik nu aan het afwerken en hopen dat ik niks vergeten ben, want over anderhalve week vertrek ik eindelijk naar New York om te beginnen aan de reis waar ik al anderhalf jaar op wacht.

Als alles volgens plan gaat vertrek ik a.s 9 juli om 17:20 uur, Nederlandse tijd, op Schiphol en kom ik 9 juli om 19:25 uur, Amerikaanse tijd, aan op JFK airport en wordt ik door een EF transfer naar mijn school/campus gebracht. Daar worden er een paar dingen uitgelegd en word ik naar mijn kamer verwezen. Ik verblijf op de school campus direct naast de school waar ik een kamer zal delen met 2 of 3 andere meisjes die allemaal een andere nationaliteit hebben, zodat je echt 24/7 Engels moet praten.

De volgende dag, maandag 10 juli, krijgen de mensen die dezelfde dag als ik zijn aangekomen, een algemene uitleg over de school, de campus, de regels en de EF staff, bij wie je terecht kan als er iets is. Iedereen moet een mondelinge test afleggen om te bepalen in welke klas je terecht komt, want iedereen heeft een ander taal niveau. Daarna krijgen we of een tour door de school of een stadstour. Ook wordt er uitgelegd waar we wat kunnen vinden en waar we rekening mee moeten houden. In de middag zullen we onze les roosters krijgen. Op dinsdag 11 juli zullen de lessen beginnen volgens het lesrooster. Elke doordeweekse dag heb je 4,5 uur les en de rest van de dag kan je vrij besteden. De school organiseert ook activiteiten waar je gratis of tegen betaling aan mee kan doen, dus er is genoeg te doen buiten de lessen.

Op de terug reis vertrek ik zaterdag 5 augustus om 22:15 uur, Amerikaanse tijd, van JFK airport en kom ik zondag 6 augustus om 11:35 uur, Nederlandse tijd, op Schiphol aan. En dan is het hopen dat ik geen jetlag heb... waarschijnlijk niet, want ik kan de hele terug vlucht gewoon slapen om normale nacht tijden.

Ik hoop dat jullie mijn volgende blogs ook willen lezen, die zullen gaan over wat ik daar allemaal meemaak, om iedereen gerust te stellen dat er (hopelijk) niks ergs gebeurd en om iedereen lekker jaloers te maken ;-)

1. Diana:
    28 juni 2017
    Ziet er leuk uit. Je hebt al een hoop geschreven. Wij wisten het meeste al, omdat wij er met de neus opzitten. En met je meeleven. Wij vinden het net zo spannend als jij. Mijn kleine meisje wordt groot.
  2. Johan:
    Leuk stuk.
    Wees wel voorzichtig in dat verre land.
  3. Oma en opa:
    28 juni 2017
    Leuk verslag ,heel goed gedaan ,wij gaan met je mee leven en avonturen .Spannend
  4. Chantal:
    Dank jullie wel!
  5. Ingrid koster:
    Lieve Chantal.
    Geniet van deze trip. Hopelijk de eerste van vele die zullen volgen.
    Even een maandje uitvliegen.
    Wij gunnen je dit van harte . Weer een vinkje op je bucket list afstrepen.
    Pas goed op je zelf, al hoewel wij daar niet aan twijvelen, en vooral genieten en natuurlijk je best doen met je cursus Engels .
    Enjoy. Kisss
  6. Chantal:
    28 juni 2017
    Dank jullie wel! Ik zal zeker genieten en voorzichtig doen. xx
  7. Danielle:
    30 juni 2017
    Super leuk verhaal man! Heel leuk geschreven, en ik kan niet wachten tot je al je verhalen in m'n gezicht gaat wrijven ;P
    Heel veel plezier en ik hoop dat je een hele leuke tijd gaat beleven!
    You deserve it!
    Xx.