Donderdag 13-07-2017

13 juli 2017 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

De afgelopen 3 dagen is er weinig gebeurd, dus daarom ga ik 3 dagen in 1 verhaal zetten.

Afgelopen dinsdag had ik voor de eerste keer les van EF. De dag begon goed, want ik had pas om 10 uur 's morgens les. Als eerst had ik had een gewone Engelse les. De docent is een aardige vrouw die leuk en op een grappige manier les geeft. Dat is super fijn, want dat houd de sfeer erg prettig. Na deze les had ik lunch en daarna had ik nog twee lessen.

De eerste les na de lunch was een SPIN les. Dat is een soort keuze vak, alleen je kon niet kiezen welk vak je wilde. Ik ben ingedeeld in 'vocabulary' en 'grammer'. De eerste les na de lunch was 'vocabulary'. De les was echt super saai. we moesten onszelf voorstellen en de andere mochten daarna vragen aan je stellen. Dit was echt super awkward... Daarna had ik weer een gewone Engelse les, die ik ook al in de ochtend hab gehad. Toen ik klaar was met mijn lessen ben ik naar mijn kamer gegaan en niks speciaals gedaan.

Woensdag had ik jammer genoeg om 08:30 uur al les. Ik begon met een gewone Engelse les, daarna een Ipad les en een 'grammer les'. Bij de Ipad les kregen we allemaal een Ipad en moesten daarop opdrachten maken. Bij de 'grammer' les hebben we van alles gedaan behalve 'grammer'... We kregen allemaal een briefje waarop we in 7 woorden onszelf moesten omschrijven. Toen we klaar waren hing de docent de blaadjes door het hele lokaal op de muren. Iedereen moest bij een blaadje staan die niet van zichzelf was, oplezen wat erop stond en degene aanwijzen waarvan je denkt dat het blaadje bij die person hoort. Daarna kregen we in groepjes plaatjes te zien en moesten we daarover praten. Dat was de hele les. Super saai dus.

In de avond ben ik samen met 2 kamergenoten gaan eten en daarna hebben we in een activiteiten ruimte spelletjes gedaan. Dit was super gezellig en daarna zijn we naar onze kamer gegaan en klaargemaakt om naar bed te gaan.

Vandaag had ik weer om 10:00 uur les. Ik begon met een gewone Engelse les en daarna lunch. Na de lunch had in 'vocabulary' les, wat opnieuw super saai was, en daarna weer een gewone Engelse les. Ik heb net mijn SPIN vakken veranderd in iets wat je zelf mocht kiezen. Ik heb gekozen voor 'Bloggen over NYC' en 'Advanced English thru Harry Potter'. Bij 'Bloggen over NYC' (New York City) leer je hoe je moet bloggen en dan in dit geval over je ervaring in NYC. Bij 'Advanced English thru Harry Potter' leer je moeilijk Engels met de Harry potter boeken, want de Harry Potter boeken zijn op een moeilijke manier geschreven. Wat het echt inhoud moet ik volgende week maar zien.

Vanavond heb ik om 17:30 uur nog een 'MyLab' les, maar wat dat inhoud en waarom het zo laat is ingeroosterd weet ik niet. Daarna ga ik avond eten en lekker niksen op mijn kamer.

Binnenkort zal ik weer en blog schrijven. Dus tot dan ;-)

1. Diana:
    14 juli 2017
    Jammer dat je sommige lessen niet zo leuk vindt. Maar gewoon blijven praten. Dat is goed voor je toekomst. Veel liefs uit een nattig nederland.
  2. Johan:
    14 juli 2017
    Het blijft school en ook in de USA zal je lessen hebben die je niet echt liggen. Maak snel vrienden en ga veel leuke dingen doen het is toch ook een vakantie.
  3. Oma en opa:
    14 juli 2017
    Je zit al aardig in een ritme ,dat is wel lekker .Jammer dat niet alles leuk is ,maar dat is in het leven ook niet .Daar leer je wel mee leven .Geniet nu maar met de dag en laat het over je heen komen .Dan komt het best wel goed .Geniet ook maar van het avontuur .
  4. Ingrid koster:
    ENJOY