Maandag 17-07-2017

17 juli 2017 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

Afgelopen vrijdag had ik een rustige, maar leuke dag. Ik begon om 08:30 uur met mijn eerste en laatste van de dag les en daarna had ik een lecture voor alle mensen die net zoals ik nu 1 week in New York zijn. We moesten in groepen vragen beantwoorden en we kregen nog wat uitleg over dingen die nog niet helemaal duidelijk waren.

Tijdens de lecture heb ik een meisje uit Zwitserland, Arthi, leren kennen die net zo lang als ik in New York is. Ze is erg aardig en we klikken erg goed. We hebben de rest van de dag samen doorgebracht en het was super gezellig.

Zaterdag ben ik samen met Arthi naar Manhattan geweest en wat was dit gaaf zeg! We namen een directe lijn van Tarry town naar Grand Central waardoor we in ongeveer 40 minuten in Manhattan waren. Toen we er eindelijk waren kwamen we al gelijk aan op 1 van de plekken waar je natuurlijk heen moet als je naar New York gaat, Grand Central. Het station is erg mooi en het ziet er super vet uit!

Wanneer je uit Grand Central loopt wordt je al gelijk bedolven onder de New Yorkse cultuur en kan het avontuur beginnen. We hebben in New York aardig geshopt en voordat we het wisten was het al 5 uur laten en zaten we om ongeveer 17:45 uur in Time Square! Het is er geweldig mooi, maar wel kleiner dan ik verwacht...  Na Time Square hebben we nog wat rond gelopen in Manhattan en zijn we weer naar de campus gegaan.

Zondag zijn we met de EF activiteiten naar Woodburry Common Outlet Mall geweest. Dit is een soort Bataviastad, die we in Lelystad hebben, maar dan groter. Het was een erg geslaagde dag en ik heb lekker ingeslagen met het shoppen. Tijdens het verzamelen voor de bus op de heenweg hebben Arthi en ik nog 2 meisjes ontmoet, Laura uit Nederland en Aude uit Frankrijk. We hebben de dag gedeeltelijk samen doorgebracht, totdat we uiteindelijk gingen splitsen. 's Avonds toen we terug waren op de campus hebben we met z'n vieren gegeten en hebben we van een geweldige zonsondergang en vuurvliegjes genoten!

Vandaag had ik gewoon weer les waaronder mijn nieuwe SPIN klas 'Bloggen over NYC'. Dit was een veel leukere les dan mijn vorige SPIN klas, maar ik heb er niet echt iets geleerd wat wel jammer was. Vanavond is er Marvel movie night waar we heen gaan en morgen ga ik naar The lion king op Broadway! Hier zal ik in de volgende blog over svchrijven.

1. Diana:
    18 juli 2017
    Ik ben blij dat je nu wat leuke meiden hebt gevonden. Dat je ook wat meer van New York hebt gezien. Veel plezier bij de Lion King.
  2. Johan:
    18 juli 2017
    Goed dat je de draai gevonden hebt. Vooral leuke dingen blijven doen en vergeet ze niet vastleggen. Het is voorbij voor je het weet.
  3. Ingrid koster:
    18 juli 2017
    He , niet alleen shoppen maar sightseeing gaan doen. En foto's maken van de cultuur en niet alleen van eten en kleding.
    Misschien kom je er nooit meer. Bataviastad hebben we hier ook
    Enjoy
  4. Oma en opa:
    18 juli 2017
    Fijn dat nu aansluiting heb met andere meisjes ,Weet je al iets van de andere kamer ?Heel veel plezier vanavond bij de Lion King ,geniet er van ,,want het is erg mooi .
  5. Danielle:
    27 juli 2017
    Ik ben benieuwd naar de nieuwe garderobe ;)
    Heel veel plezier en echt heel gaaf dat je leuke mensen bent tegengekomen!