Donderdag 20-07-2017

20 juli 2017 - Tarrytown, New York, Verenigde Staten

Afgelopen dinsdag was het dan zo ver. Ik ging naar The lion king! Het was 1 van de activiteiten die ik met EF kon gaan doen.

We moesten om 17:00 uur bij het hoofdgebouw verzamelen en vandaaruit gingen we met de bus naar Broadway. Na ongeveer 20-30 minuten onderweg te zijn geweest, kwamen we aan op Broadway. Nadat we onze tickets hadden gekregen mochten we de zaal binnen. Na een korte periode begon de show en ik kon alles prima zien. MAAR. Na ongeveer 10 minuten dat de show was begonnen verwisselde de niet zo lange vrouw die voor mij zat met haar man van 2 meter lang... dus, ik kon geen steek zien. Ik moest dus om hem heen kijken. Opzich is dat geen probleem, dat heb je wel eens, maar het begon pas vervelend te worden toen hij de HELE show van links naar rechts bewoog en ik dus niks kon zien. Ik moest de hele show duus ook van links naar recht bewegen om iets te zien.

Het eerste gedeelte van de show was jammer genoeg niet zo goed als dat ik had verwacht. Dat wel teleurstellend. Sommige gedeelten waren beter dan andere, waaronder vooral de liedjes. Na een korte pauze werd de show gelukkig beter en de meeste liedjes waren erg goed.

Ondanks het niet zo goed was als dat ik dacht dat het zou zijn vond ik het wel erg leuk en heb ik geen spijt dat ik ben gegaan.

Woensdag ben ik verhuisd van kamer. Ik zat eerst in 301 en ik zit nu in 404. Ik ben maandag naar de 'Recidence office' gegaan om een aanvraag te doen om te veranderen van kamer. De man die daarover gaat heeft de aanvraag gedaan en ik moest de volgende dag, dinsdag, terug komen om te kijken welke kamers nog een bed over had. De volgende dag had ik een gesprek en er waren alleen nog 2 kamer vrij in hetzelfde gebouw. Kamer 401 en 404. Hij vroeg of ik het wilde en zo ja, dan kon ik ff bij de kamers aankloppen om te kijken hoe het was en om de potentiele kamergenoten te leren kennen. Toen ik bij de kamers aan kwam hoorde ik uit 401 Spaanse stemmen komen, dus daar ging een lampje branden om eerst bij de andere kamer aan te kloppen, want als je bij Spaans talige op de kamer komt wordt er aleen Spaans gesproken en is het net alsof jij er niet bent. Dus, ik ben naar 404 gegaan en ik heb aangeklopt. De deur werd open gedaan door een aardig meisje uit Frankrijk en er was nog 1 ander meisje in de kamer op dat moment, maar waar zij vandaan komt weet ik niet meer. Ik begon uit te leggen waarom ik er was en ze vertelde me gelijk iets over de kamer en lieten me alles zien. Ze legde me ook uit wat de mindere punten van de kamer waren en ze vonden het helemaal prima als ik zou komen. Er zou ook nog een ander meisje zijn, maar die had les.

Ik vond de meiden erg aardig en gezellig en de kamer en de badkamer zagen er VEEL schoner uit! Ik ben woensdag weer naar de 'Residence office' gegaan en verteld dat ik wilde verhuizen naar 404. De man vroeg ik gelijk kon verhuizen, dus ik ben met Arthi naar mijn oude kamer gegaan, ingepakt en we zijn naar mijn nieuwe kamer gegaan. Ik werd warm onthaald en het Franse meisje heeft me zelfs geholpen met mijn bed op te maken, want ik slaap bovenin, maar het matras is super zwaar dus ik kon de extra handen wel gebruiken. Toen we klaar waren met mijn bed op te maken ben ik gaan lezen. Na ongeveer 20 minuten kwam mijn 3e kamergenootje binnen. Ze was blijkbaar erg blij om me te zien, want toen ze me zag begon ze te gillen en gaf ze me een knuffel. Ik kreeg gelijk een kruisverhoor en ze vond het gewoon helemaal leuk! Wat ook super fijn was is dat ze ongeveer net zo laat als ik naar bed gingen, dus het was gewoon stil en ik heb super lekker geslapen.

Vandaag heb ik eigenlijk bijna de hele dag les gehad, dus heb ik ook eigenlijk niks gedaan, behalve school en lezen.

Morgen heb ik alleen in de ochtend les en ben ik om 11:20 uur al vrij. Dan kan ik dus hopelijk wat meer doen dan de afgelopen twee dagen.

1. Oma en opa:
    21 juli 2017
    Wat jammer dat het niet zo goed ging bij de show ,maar hij was wel leuk toch .Kwamen daar ook de beesten door de zaal naar naar binnen ?Dat vond ik zo leuk hier ,dat verwacht je niet .Deel je nu je kamer met Arthi ?Geniet nog maar lekker van de rustige uurtjes ,misschien kan je nog iets leuks bekijken .
  2. Diana:
    21 juli 2017
    Goed besluit om te verhuizen. Jammer dat de lion kong toch iets tegen viel. Maar vanmiddag ijsje eten,toch? Dat kan niet fout gaan. Of hij moet te klein zijn.:)
  3. Chantal:
    21 juli 2017
    Nee ik deel mijn kamer niet met Arthi. De beesten kwamen inderdaad naar beneden. Dat was zeker mooi.

Ja vandaag ijs eten!
  4. Ingrid koster:
    21 juli 2017
    Ik begrijp uit je verhaal dat je vorige roommates te druk waren??
    Tja je rust moet je wel hebben dus hopelijk gaat het nu beter.
    Je ging toch naar NY voor de Engelse les dus dat is niet niks doen. Volgens mij moet je dan wel geconcentreerd zijn of is het niet wat je ervan verwachte?
    Als dat zo is dan hebben we in NL goede scholing.
    De tijd gaat snel en voor je het weet mag je weer vliegen.
    Ga je lijstje af en nogmaals....enjoy. Misschien kom je er maar 1 keer in je leven. Grijp de kans.
    Wanneer ga je naar de honkbal wedstrijd? Ook typisch Amerikaans.
    Dikke kus xxx
  5. Danielle:
    27 juli 2017
    Fijn dat de nieuwe roommates wel leuk zijn! jammer van die andere meiden.
    I see what you did there, making new friends already.... tsk not leaving us behind I hope ;-)